Skoro tu jesteś na pewno się zastanawiasz jak sprawdzić zachowania klientów na stronie lub w sklepie internetowymi właśnie z tego artykułu dowiesz się, co robi klient na stronie – krótko i konkretnie 🙂
Wideo nagrywanie klientów na stronie
Nagrywanie zachowań użytkowników na stronie internetowej pozwala na zrozumienie, w jaki sposób korzystają oni z witryny oraz na zidentyfikowanie potencjalnych problemów lub barier, które mogą wpłynąć na ich doświadczenie.
Poznaj korzyści
Korzyści z nagrywania klientów to między innymi:
- Zrozumienie potrzeb i oczekiwań użytkowników – nagrania pozwalają na lepsze zrozumienie, co użytkownicy robią na Twojej stronie i co ich frapuje.
- Identyfikacja problemów ze stroną – nagrywanie zachowań użytkowników pozwala na identyfikację problemów technicznych lub interfejsowych, które utrudniają korzystanie z witryny.
- Poprawa doświadczenia klienta – dzięki nagraniom można dostosować interfejs i funkcjonalność witryny w taki sposób, aby zwiększyć komfort korzystania i pozytywne doświadczenia odwiedzających.
- Zwiększenie konwersji – nagrywanie klientów pozwala na lepsze zrozumienie, w jaki sposób użytkownicy przemieszczają się po witrynie oraz na identyfikację potencjalnych problemów, które mogą wpłynąć na konwersję, co pozwala na podejmowanie skutecznych działań naprawczych.
- Usprawnienie procesu projektowania – nagrywanie pozwala na uzyskanie cennych informacji zwrotnych dotyczących projektowania witryny, co umożliwia jej dalsze doskonalenie i udoskonalanie.
Zobacz co robi klient na stronie – Jak nagrywać sesje użytkowników?
Nagrywanie zachowań użytkowników na stronie internetowej można realizować za pomocą różnych narzędzi(sprawdzaliśmy osobiście). Jednym z najpopularniejszych i skutecznych narzędzi jest Hotjar.
Hotjar oferuje szereg funkcji, które umożliwiają nagrywanie zachowań użytkowników w sposób łatwy i skuteczny. Dzięki temu narzędziu możesz zobaczyć, w jaki sposób użytkownicy korzystają z Twojej strony internetowej, jakie elementy przyciągają ich uwagę i gdzie pojawiają się problemy.
Jak widzisz nagrywanie sesji użytkowników może być proste, teraz będziesz wiedzieć co robi klient na stronie. Jedyne o co musisz zadbać to regularna i szczegółową analiza wszystkich nagrań.
Oczywiście, zawsze w tej sprawie możemy Ci pomóc i jesteśmy do pełnej dyspozycji (oglądamy ponad 2000 nagrań tygodniowo) 🙂
Czy to jest legalne?
Nagrywanie zachowań użytkowników na stronie internetowej jest dopuszczalne, pod warunki przestrzegania przepisów prawa ochrony danych osobowych, takich jak np. RODO (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) w UE.
W ramach RODO istnieją określone wymagania, które muszą być spełnione przy zbieraniu i przetwarzaniu danych osobowych, w tym danych użytkowników witryny. Jednym z takich wymagań jest uzyskanie wyraźnej, zgodnej z prawem i udokumentowanej zgody na przetwarzanie danych osobowych.
W przypadku nagrywania zachowań użytkowników na stronie internetowej, należy uzyskać ich wyraźną zgodę, na przykład poprzez wyświetlenie stosownego komunikatu i zapewnienie możliwości wyrażenia lub odmowy zgody.
Ponadto, nagrywanie zachowań użytkowników powinno być ograniczone do minimum niezbędnego, tj. tylko do celów, dla których zostało uzyskane zgodne użytkownika oraz nie powinno naruszać prywatności użytkowników.
Ważne jest również, aby przed podjęciem decyzji o nagrywaniu użytkowników witryny, zapoznać się z aktualnymi przepisami prawa ochrony danych osobowych, które obowiązują w Polsce, aby uniknąć naruszeń prawa i odpowiedzialności prawnej.